13 aprilie 2013

Brandurile timisorene: Ziua 1

Sfarsitul asta de saptamana a fost unul putintel cam aglomerat dupa ce randurile de cetateni activi ai acestui oras au fost ingrosate cu niste oaspeti veniti din tara la prima editie Timisoara Brands Tour. Nu mai putin tantosi(sic!) decat banatenii, vizitatorii au pasit insotiti de cativa bloggerii locali pe portile catorva dintre brandurile orasului pentru a afla cate ceva din istoria, secretele si, mai ales, planurile de viitor ale acestora dar si cum se prezinta acestea in online.

Prima oprire a fost... la Primarie, intr-o audienta scurta la dom’ primar. E si el brand, pana una alta, indiferent cine ocupa fotoliul. Pana la sosirea edilului sef, aflat intr-o inspectie matinala pe.. un santier, ne-a gazduit viceprimarul Dan Diaconu care ne-a informat asupra preocuparilor majore ale institutiei in acest an: infrastructura si cultura. Pentru cine nu stie deja in curand orasul va deveni un santier interesant (zona centrala, mai ales) dar planurile de fluidizare a traficului vor duce frustrarea localnicilor la cote periculoase inainte de “a fi mai bine” (podule Michelangelo, la tine ma gandeam). S-a mai atins apoi si problema cladirilor istorice care necesita reabilitari dar si scandalul casei Muhle.

De la dom’ primar Nicolae Robu am aflat, cu surprindere, ca prezenta lui pe facebook e treaba serioasa si ca in acest inceput de mandat a interactionat cu foarte multi cetateni ai orasului (probabil mai multi decat toate administratiile precedente). Exista chiar o propunere pentru un proiect legislativ care sa oficializeze lucrurile adaptand dezbaterile publice la noile realitati si permitand desfasurarea lor (si) in mediul online, intrucat la sediul institutiei abia daca se deplaseaza vreo 10 curiosi. Bineinteles, totul se va muta pe un site al Primariei, nu pe o pagina de facebook. Ramane de vazut..

S-a discutat inevitabil despre ambitiile orasului la titlul de ‘Capitala Culturala Europeana 2021’ si chiar daca nu vedem (inca) nimic concret exista doua lucruri imbucuratoare: pe 2013 bugetul pentru cultura e cu 40% mai mare decat anul trecut (cam 12 milioane de lei) iar Primaria isi va mentine implicarea in toate evenimentele traditionale din agenda (festivaluri si saptamani culturale). Am inteles si punctul de vedere al Primariei in legatura cu Festivalul de Jazz de la Garana si asteptam cu interes dar si o doza oarecare de scepticism JazzTM-ul din iulie, organizat de Plai si bugetat cu 100.000 de lei de Primarie. Cat de realista e ambitia de a face Timisoara o “capitala a jazz-ului”?

Intrevederea oficiala s-a incheiat dupa inca 15 minute de limpezire a programului administrativ pentru solutionarea chestiunii cainilor mai mult sau mai putin vagabonzi. Retorica e transanta: ambitia europeana a orasului, pretentiile sale moderniste, plangerile constante ale cetatenilor agresati si numarul patrupedelor abandonate sau adoptate in masa de unii mai emotivi au generat solutii, poate, inconfortabile, atat pentru patrupede cat si pentru stapanii lor. Cu alte cuvinte: sterilizare obligatorie pentru animalele care nu sunt de rasa (clinici mobile gratuite vor circula prin cartiere in curand) si taxe pentru detinerea de animale peste limita stabilita (2 caini + 2 pisici in apartament). Din nou masuri a caror oportunitate doar timpul o va confirma.

blogarii si rugbistii timisoreni

Dupa vizita de protocol gasca pestrita a bloggerilor a luat la rand cluburile sportive din oras oprind intai la terenul de antrenament al echipei de rugby RCM Universitatea Timisoara. Campionii Romaniei de anul trecut tocmai ce terminasera antrenamentul asa ca am scapat intregi si neplacati beneficiind de cateva minute de povesti cu antrenorul Chester Williams, un om absolut carismatic, iar apoi de un usor schimb de mingi si tricouri (promotionale ca cele de meci ne sunt putin cam largi) cu jucatorii. S-a pomenit ceva de accidentari, cele mai grave fiind cele la ligamente sau la tendonul lui Ahile in vreme ce fracturile sunt floare la ureche. Un off mai pronuntat insa e la capitolul infrastructura clubul avand nevoie de un complex unitar de facilitati si un teren cu cat mai putin noroi ca sa poate totusi juca... Fiind vorba de un tur al brandurilor locale nici ca se putea o vizita mai potrivita decat la un club sportiv care face cinste orasului prin fair-play si performanta.

aglomeratie sub panoul echipei gazde BC Timba

La Sala Olimpia am picat in mijlocul antrenamentului baietilor de la BC TIMBA, a doua echipa de baschet a orasului aflata in acesta clipa pe locul 13 in campionat (BC Timisoara e pe 6). Cubul s-a infiintat in 2006 din pasiunea pentru acest sport, e finantat in proportie de 80% privat si are cel mai tanar antrenor din prima liga: Bogdan Murarescu. Din discutiile cu managerul, omul de marketing si cei doi antrenori s-a conturat o imagine optimista a unui club profesionist si ambitios care incearca sa vanda un spectacol complet suporterilor. Aici probabil a intrat si propunerea de a incinge o partida mixta in care bloggerii au incercat sa nu-i incurce prea tare pe jucatorii profesionisti. Scorul a fost indecis dar s-au inscris multe cosuri si, in mare, toata lumea a transpirat.

Dupa baschet ne-am transferat imediat la ACS Poli Timisoara, tanara speranta a fotbalului banatean care actualmente se reface in divizia secunda cu intentia clara de a promova la anu in Liga I. Aici ne-au asteptat ofiterul de presa, Levente Balint, si cativa dintre jucatorii care n-au facut deplasarea la Slatina (apropo, meciul s-a terminat egal 1-1). Dintre acestia nu l-am recunoscut decat pe Ovidiu Petre, dar asa-i cand echipa e noua. Baietii sunt hotarati sa confirme sperantele si nu prea inteleg diviziunea asta din randul ultrasilor timisoreni insa au convingerea ca odata cu performanta se vor intoarce si spectatorii. Vizita a incheiat repede sedinta tehnica mutandu-se in teren pentru ca nu se putea rata o zi atat de misto fara cateva suturi trase cu diferite grade de precizie asupra uneia din porti.
orientarea e singura problema a celui mai nou jucator transferat

Ziua de joi ne-a mai condus pasii la o intalnire cu Simona Neumann, directorul executiv al Asociatiei Timisoara Capitala Culturala Europeana (la care e, inca, afiliat si Marele Ecran). Din nefericire n-am reusit sa prind nici o boaba din discutie, aflandu-ma cam departe de sursa iar volumul fiind astfel redus..

Programul s-a incheiat la dealarul auto al marcii Peugeot unde s-au inspectat tapiteriile si ergonomia celor mai noi modele ale marcii franceze (301, 208, 508, RCZ), s-au discutat preturile, dotarile, capacitatea portbagajului iar apoi cei care n-au fost convinsi au primit pe maini cheile sa dea cateva ture pe centura orasului. Nu s-au inregistrat plangeri sau alte cele... Demna de retinut a fost partea de service a concesionarului care poate diagnostica/repara orice marca de automobil, autorizat si cu factura.

Cam asta a fost in prima zi. A doua zi a fost mai lejera, cu niste bere si-un pic de vin ;). Revin cand .. imi revin...

Pozele zilei in galeria facuta de Dragos Asaftei (am imprumutat si eu doua, mersi).


Acest proiect este realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara. Branduri participante: Timișoreana, Cramele Recaș, Arsenal Park, BC Timba Timișoara, REC Universitatea de Vest Timișoara, ACS Poli Timișoara. 
Parteneri de mobilitate: Peugeot România
Parteneri media: 24-FUN, Tion. 
Timișoara Brands Tour este o franciză a Cluj Brands Tour, un concept marca TVdece.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentezi?