25 septembrie 2012

Brandurile clujene prin ochi straini (II)

Vineri programul de vizite #clujbrandstour a fost de o factura un pic diferita decat in prima zi, urmand a vizita firme de dimensiuni mai mici decat fabricile Jolidon sau Farmec ori compania Electrogrup. Prima oprire am facut-o la un atelier de lumanari numit Lumanaresele sau Lumea lumanarilor, practic un loc in care cativa oameni entuziasti in frunte cu Ruxandra Sana fabricau lumanari handmade personalizate. Am petrecut acolo mai mult de o ora inconjurati de tot felul de lumanari de Craciun, de decor interior, de nunti, botezuri sau pur si simplu de facut cadou. Ni s-a explicat foarte misto cum se realizeaza si apoi ni s-a demonstrat practic. Lumanarile se fac din parafina incalzita la vreo 70 de grade si turnata in forme din silicon (cele mai complicate) sau matrite de aluminiu sau plexiglas. Dupa racire sunt scufundate in parafina combinata cu un pigment (aici am dat o mana de ajutor la topit pigmentu) iar apoi puse pe masa doamnei Marieta pentru pictat detaliile. Lumanaresele folosesc retete proprii, matritele si le aduc din Austria sau le confectioneaza singure iar parafina nu e din China, sa fim intelesi.



Filozofia de business a fetelor e clientul nostru, copilul nostru astfel incat orice fitza a clientului e de cele mai multe ori indeplinita. Vorbim de lumanari personalizate doar, asa ca daca mireasa vrea pe lumanarea de nunta o frunza de vitza de vie aurita sau un cristal swarovski se rezolva. Vanzarea se face in principal prin magazinul online de pe situl firmei. Un secret pe care l-am retinut e cel legat de greutatea lumanarii, cu cat e mai grea cu atat arde mai mult. Deci daca o lumanare maricica e neasteptat de usoara in maini probabil e din parafina aerata (ca ciocolata cu bule) si nu tine mult. Lumanaresele insa nu apeleaza la trucuri dinastea. Despre ele a scris mai calduros Titza.



Urmatorul popas l-am facut la cea mai misto sala de fitness in care am intrat pana acum, sala Gimmy din Gheorgheni. Patronul Liviu Alexa ne-a intampinat in receptie si ne-a descris scurt cum stau lucrurile pe piata salilor de sport din Cluj si care sunt principiile dupa care se ghideaza in afacerea lui. Omul merge pe ideea de spatiu larg, aerisit, curat si dotat cu echipamente profesionale de calitate. Totul e minutios pus la punct astfel incat sa poate gestiona nevoile celor 2000 de abonati. Interesant e ca la Gimmy nu ti se ofera piscina ori sauna, motivul fiind acela ca sauna e cam prost inteleasa si folosita la noi iar piscine exista deja vreo 2 olimpice in Cluj facute de administratia locala. Asa ca investitia de 500.000 de euro a mers strict pentru aparate de calitate, fitness si zumba, crearea de conditii de confort si atmosfera prietenoasa, cu antrenori, consilier psihologic sau nutritionisti, daca-i cazul.



S-a marsat mai ales pe atragerea tuturor categoriilor de varsta, in special a doua si a treia, genul de oameni care daca n-au fost sportivi in tinerete nu s-ar apropia de o sala de sport din jena sau timiditate. Pe idee ca oricine are nevoie de miscare pentru sanatate se pare ca Gimmy a reusit sa-si faca si clienti mai putin tineri. Preturile mi se par foarte ok pentru conditiile oferite: un abonament lunar all acces e 100 de lei. Noi n-am facut prea multa miscare acolo insa ne-am facut carduri VIP care ne aboneaza 10 ani de-acum incolo. Numa’ sa-i mearga bine lu Gimmy si sa se extinda la Timisoara ca altfel trebuie sa astept urmatoarea deplasare la Cluj. O opinie feminina la Cleo.


Al treilea brand clujean vizitat a fost o firma de software pe nume Arobs de care nu mai auzisem pana azi dar care se pare ca e printre primele 5 din Transilvania, activand in domenii diverse de la turism si finate-banci si de la automotive pana la cel medical. Atentia ne-a fost indreptata insa de la inceput spre zona de transport, prin sistemul de TrackGps pentru monitorizarea flotelor de masini (vreo 17000 de vehicule) dar si a persoanelor care au nevoie de atentie speciala, gen copii, batrani, soti infideli sau diverse alte creaturi amuzante. Firma are 300 de angajati, 4 sedii in Cluj plus centre operationale in Iasi si Bucuresti si inca fac angajari.

Brandul lor cel mai cunoscut e Smailo, un sistem GPS romanesc cu care am avut si noi ocazia sa ne jucam intr-o expeditie de city hunt (a trebuit sa ne miscam pana la al doilea punct de lucru al firmei urmand harta). A mers perfect si drept urmare l-am primit cadou. Ca tendinte de dezvoltare am inteles ca se lanseaza in curand si o tableta cu Android care a starnit deja interes intre bloggeri mai gadgetari. Mie mi s-a parut mai interesant serviciul lor de TraficOK pe care vor sa-l introduca pentru fluidizarea traficului, acesta urmand a capta informatii despre trafic de la masinile dotate cu GPS-urile lor si apoi sa le retransmita prin radio tuturor soferilor. Destul de util zic.

Cireasa de pe tort la Arobs insa era la subsol, unde detin un adevarat ‘loc al odihnei si pierzaniei’, birt, pub, miniclub -ce vreti voi- cu frigider de bere, espressor, lada cu inghetata si muzica, frate. Sa vii sa te relaxezi cum trebuie dupa atata stat cu ochii in monitoare. Ca si programatorii sunt oameni...

Ultima oprire am facut-o la beraria Fabricii de Bere Ursus, ca dupa atata umblatura eram putintel deshidratati. Acolo n-am mai studiat insa nimic altceva decat berea iar de interogat, eventual, cate-o chelnerita mai zglobie...

Cam asta a fost ziua a doua. In cea de-a treia am plecat la vreo 100 de km de Cluj sa vedem cramele Liliac, cel mai bun vin produs in Ardeal pe care l-am degustat (si baut, desigur). Despre piciorul asta de rai data viitoare.

Cluj Brands Tour este un eveniment TVdece realizat cu spijinul Primăriei Cluj-Napoca. Sponsori principali: Farmec, Napolact, Ursus, Jolidon, Electrogrup, Arobs, Liliac, Gimmy, Lumea lumânărilor. Partener media: 24 FUN Cluj. Parteneri: Hotel Athos, Bistro Maitresse, Autonom Rent-A-Car, Webfactor

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Comentezi?